Bazele anatomiei inimii – partea 2

MeddArtis

Saluuuut! După cum am promis, hop și eu cu articolul despre vascularizația, inervația și țesutul excitoconductor al inimii. Dacă ai citit partea 1, fii pregătit/-ă de o nouă aventură! Iar dacă te afli prima oară pe acest blog,  sper să te atașezi emoțional de el și să revii cât se poate de frecvent.

Întâi de toate, te avertizez că te așteaptă partea cea mai grea a anatomiei inimii. Totuși, ca să îndulcesc situația, m-am străduit să fac desene simplificate și sinteze ale sintezelor, astfel încât să știi fix ce ai nevoie.

La finalul articolului am să pun câteva referințe la care poți să apelezi cu încredere dacă rămâi cu orice fel de nedumerire, sau cu o poftă nebună de a aprofunda în detaliu subiectul.

Bine. Hai să nu pierdem timpul. Let’s do this! *high five*

ȚESUTUL EXCITOCONDUCTOR AL INIMII

Ce reprezintă acest tip special de țesut?

– este alcătuit din…

Vezi articolul original 2.089 de cuvinte mai mult

6 răspunsuri to “Bazele anatomiei inimii – partea 2”

  1. Mădălina lu' Cafanu Says:

    Interesantă anatomia inimii ! …dar mai interesante sunt „tulburările ei de ritm” 😉 Zi faină, Alioşa !

    • meddartis Says:

      Și mie mi se pare că patologia e mai interesantă, dar m-am gândit să fac o introducere, cu bazele din anatomie și fiziologie. Urmează, pe viitor, printre poezii, interpretarea electrocardiogramei și abordarea diverselor patologii. Sper să fiu de folos! 🙂

      • Mădălina lu' Cafanu Says:

        Acum mai bine de zece ani am făcut un curs de „Interpretare rapidă EKG” la spitalul Pantelimon… de atunci visez „tulburările de ritm”, iar infarctul îl recunosc înainte de a apare supradenivelarea ST a traseului EKG (feeling cred) …dar, o aducere aminte e întotdeauna binevenită 😉 Mulțumire !

      • meddartis Says:

        Stăpânirea EKG, în toare detaliile ei, e o mare artă, zic eu. De aceea și intenționez să mă perfecționez, cot la cot cu cititorii, sper eu. 🙂 Mulțumesc mult pentru aprecieri!

  2. Mădălina lu' Cafanu Says:

    Un „remember” 😉
    Artă… da …chiar artă e !

  3. Mădălina lu' Cafanu Says:

    E o înregistrare personală…
    La bună citire ! Bucuroasă de cunoştință !

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.